PRISLISTER UKE/PERIODE WEEKEND ELLER DØGN
-Her kan du laste ned prislistene:
Om man ønsker døgnleie er dette også mulig midtuke:
Midukepriser gjelder ikke i spesialperioder som nyttår, påske, jul
430kv hytter 24 personer 10 soverom
Prisliste for midtuke (søn kl 18 – fre kl 12): Vask og strøm kommer i tillegg
– Pris, 1. døgn: 7200 NOK
– Pris, 2. døgn: 2900-3500 NOK tillegg påfølgende døgn
– Pris, 3. døgn: 1800-1900 NOK tillegg påfølgende døgn
310 og 245kv hytter 17 og 16 personer 7 og 6 soverom
Prisliste for midtuke (søn kl 18 – fre kl 12): Vask og strøm kommer i tillegg
– Pris, 1. døgn: 5700-5900 NOK
– Pris, 2. døgn: 2400-3000 NOK tillegg påfølgende døgn
– Pris, 3. døgn: 1800-1900 NOK tillegg påfølgende døgn
180kv hytter 12 personer 5 soverom
Prisliste for midtuke (søn kl 18 – fre kl 12): Vask og strøm kommer i tillegg
– Pris, 1. døgn: 3800-3900 NOK
– Pris, 2. døgn: 1800-2000 NOK tillegg påfølgende døgn
– Pris, 3. døgn: 800-1000 NOK tillegg påfølgende døgn
I booking bildet huker man av ønsket dag/dager og disponerer da fra kl 1600.frem til kl 12 på utsjekksdag. NB. Innsjekk søndag fra kl 18. Om behov for å komme tidligere første dag er det bare å gi beskjed så ordner vi det om mulig. Senere utsjekk må avklares i forhold til nye leieforhold eventuelt senere på dagen. Vi er fleksible der vi kan ????
BETINGELSER GAUTEFALLHYTTENE pr 1.01.2024
1.1.Ved inngåelse av leieavtalen oversender fakturautsteder heretter nevnt som utleier bekreftelse og leiebevis. Samtidig forfaller en forskuddsbetaling på 50% av leien. Resten forfaller 40 dager før innflytting.
1.2. Ved bestilling senere enn 40 dager før oppholdets påbegynnelse, forfaller det fulle leiebeløpet pr 7 dager dog senest 2 dager før innflytting.
2. Hytten må maksimalt bebos av det antall personer som er angitt i beskrivelsen. Kun ett barn under 3 år kan tas med utover det tillatte antall personer. Innflyttingstidspunkt er normal kl 16.00 innflyttingsdag. (søndag kl 18.00). Oppstilling av telt, campingvogner o.l. på eiendommen er ikke tillatt. Normalt renhold under leieperioden er leietakers ansvar. Sluttrengjøring er obligatorisk og betales på forskudd sammen med leiesummen, likevel skal hytten etterlates ryddig, og det skal være vasket opp, slik at porselen, bestikk og lignende kjøkkenutstyr etterlates i rengjort stand. Ved leieforholdets avslutning skal leier forlate hytten senest kl. 12.00 dersom annet ikke er angitt i leieavtalen eller spesielt avtalt. Ordensregler for hytten angir hva som leietaker plikter å vaske før avreise, selv om det er betalt for utvask.
3. Strøm er en forbruksavhengig ekstrakostnad, og skal etter oppholdets avslutning avregnes ved avlevering av nøkler. Prisen for strøm er pr 1.1.2024 Kr 3 kW/t.
4. Til sikkerhet for leiers forpliktelser med hensyn til nøkkelavlevering, betaling av forbruksavhengige omkostninger slik som strøm samt erstatning ved skader eller ved ikke gjennomført eller mangelfull sluttrengjøring forlanges i jule-/nyttårsperioden og ved utleie til grupper, ungdomsgrupper (minst 1 deltaker skal være over 25 år) et depositum på Nok Kr 6000,– Ved leieperiodens opphør skal leietakeren avlevere nøkkelen og avregningen til nøkkelutleveringsstedet dvs. enten eier eller nøkkel-utleverer. Utleier eller stedfortrede kontrollerer avregningen samt hytten etter avtale med leietaker, dog senest innen nye leietagere flytter inn. Depositumet blir umiddelbart avregnet.
5. Det er ikke tillatt å medbringe husdyr på noen av hyttene og røyking er ikke tillatt
6. Leietakers annullering av leieavtalen
Før hytteoppholdet begynner kan leietakeren til enhver tid skriftlig eller per. mail til utleier med begrunnelse annullere avtalen. Annulleringen er først gjeldende, når den er utleier i hende. Følgende avbestillingsgebyrer vil bli avkrevd:
6.1. Fra bestilling og inntil 90 dager før leieforholdets påbegynnelse 15% av totalleien
6.2. Fra 89-35 dager før leieforholdets påbegynnelse 25% av totalleien
6.3. Fra 34-1 dag før leieforholdets påbegynnelse 80% av totalleien
6.4. På ankomst dagen eller ved uteblivelse 100% av totalleien.
7. Utleier ønsker alle leietagere et behagelig hytteopphold. Dersom det skulle oppstå mangler eller feil, så unngå å få ødelagt feriegleden av småfeil eller mangler. Underrett i stedet utleier straks, slik at vi kan få utbedret problemet raskest mulig. Tilbyr utleier eller dennes representant å avhjelpe mangelen, kan leietakeren ikke påberope seg mangelen såfremt avhjelpingen skjer innen rimelig tid og uten omkostninger eller vesentlig ulempe for leietakeren.
Reklamasjoner kan kun anerkjennes, hvis de meldes til utleier innen 3 dager etter at leietakeren har tatt feriehuset i besittelse. Reklamasjoner, som meldes senere eller etter hjemreisen, kan ikke aksepteres.
8. Ettvert tap som utleier påføres av leietaker, direkte eller indirekte dekkes av leietaker.
8.1. Ansvarlig leietaker har ansvaret for de øvrige leietakeres sikkerhet i hytta, herunder bassengrom, massasjebad.
9. Ekstraomkostninger: Betaling for leie av sengetøy, kjøp av ved eller andre tilleggstjenester betales ved avreise til utleier eller dennes representant. Det kan også etterfaktureres dersom det er inngått spesiell avtale om dette på forhånd. Disse ekstra ytelser kan kun bestilles såfremt det tydelig fremgår av informasjonen for den aktuelle hytte.
Ved Ankomst
Ved ankomst må ansvarlig leietaker underskrive på at betingelser er gjennomlest og akseptert.
Hyttekontakt vil dersom mulig vise ansvarlig leietaker rundt i hytten og forklare hvordan tekniske innretninger fungerer, og hva som er viktig med tanke på vannkvalitet/hygiene.
Ansvarlig leietaker får utlevert nøkler av hyttekontakt eller via nøkkelsafe på hytten
Dersom man har bestilt sengesett eller håndklær så ligger dette på hytten
Alle våre hytter har brannvarslingsanlegg tilknyttet alarmsentral.
Hyttekontakter
Husk å ringe til hyttekontakten 3 dager før ankomst som beskrevet på bekreftelsen som kom sammen med faktura på mail.
Dere gjør da avtale om når dere vil ankomme slik at hyttekontakten kan være tilstede for å overlevere nøkler, eventuelt gi koder til nøkkelsafe til hytten.
Om dere f.eks ønsker å bestille ved bør dette senest gjøres nå, da dette settes frem på bestilling av hyttekontakt.
Om dere får problemer med å holde ankomstavtalen dersom HK skal møte dere, husk å ta kontakt med hyttekontakt slik at de ikke venter på dere.
Hyttekontakten kontaktes ved nødvendig behov under oppholdet. HK er innleid tjeneste og gjester kan måtte betale for utrykning.
Husk å være klar til utsjekk på avtalt tidspunkt avreisedagen.
Husk å ta med
SENGESETT (om man ikke leier)
HÅNDKLÆR (om man ikke leier)
VASKEMIDDEL (for oppvask og vaskemaskin)
TOALETTPAPIR
SÅPE
GRYTEKLUTER
OPPVASKHÅNDKLÆR
TØRKEPAPIR
SØPPELSEKKER
KRYDDER
BADETØY
GRILLKULL OG TENNVÆSKE
God tur, kos dere på hytta!
Husdyr og Røyking
Av hensyn til astmatikere, allergikere er det ikke tillatt med husdyr på noen av våre hytter. Det er også av næringsmiddelhensyn da hyttene har store bassengområder hvor det ikke kan risikeres at husdyr finner veien.
Det er forbudt med røyking inne på alle våre hytter.
Trådløs Internett
VÅRE HYTTER HAR TRÅDLØS INTERNETTFORBINDELSE
(utsjåhytta har begrenset ICE net)
4MB
Brukernavn og passord får du ved ankomst eller ligger i informasjon
Om det er problem med nett-tilgang ta kontakt med din hyttekontakt
Husk at vi også leier ut projektor til hyttene på 430kv.
Turistinformasjon
Link til turistinformasjon i TREUNGEN
Matbutikker
I tettstedet Treungen 7 km fra hyttene finner man 2 matbutikker med bra utvalg.
Om man kommer fra østlandet og er på vei til hyttene er det en veldig bra matbutikk i Drangedal. Den ligger en 1/2 time før man kommer frem til hyttene.
Sparbutikken i Treungen bringer også mat til hyttene om man avtaler på forhånd.
Spar Treungen, Tlf. 35048000
Transport
TREUNGEN TAXI
V/ Andreas Lauvland
Tlf: 91 10 98 38
1-4 personer:Treungen – Gautefallhyttene – Hotellet: fastpris ein veg: 450,-
over 4 personer 100,- pr person
Andre turer: Spør etter pris. ekstra kapasitet under treungenfestiaval med større bil 16 seter
Catering idunns mathus
IDUNNS MATHUS
har gleden av å presentere følgende meny:
Idunns Mathus
Idunns Mathus leverer det meste av middag, koldtbord, snitter, smørbrød, rundstykker.
Er det noe du ønsker som ikke står i menyen , er det bare å spørre !
Vi har lang erfaring i bransjen!
SERVERING
Til selskaper, minnesamvær, bryllup etc. kan vi stille med kokker og servitører.
Levering av catering kommer i tillegg
Adresse: Idunns Mathus AS Jorbudalen, 3760 Neslandsvatn
Tel. 35 99 42 00 mobil 47260380
E-post [email protected]
Badeanlegg
I forbindelse med våre badeannlegg legger vi ned mye arbeid i å kvalitetsikre vannkvaliteten på disse tilbudene.
Vi loggfører vannkvallitet og iverksetter korrigerende tilltak ved ankomst og avreise gjester. Badebasseng får automatisk tilsatt klor etter behov. PH og Klorverdier blir loggført samt dato for vannskifte og returspyling
For at kvaliteten på vannet i massasjebad/basseng/boblebad skal holde seg gjennom hele oppholdet forutsetter det at retningslinjer som blir gitt av hyttekontakt blir overholdt.
Det vil også ligge instruksjoner på hytten for riktig bruk.
Viktig å vite:
1 person som ikke har dusjet forbruker like mye klor som 200 som har dusjet.
1 Klortabelett må brukes for hver badende gjest i boblebad/massasjebad. Dette gjelder også barn.
(dette er ikke nødvendig på de hytter som har automatisk kloringsystem)
Det er også vikig for voksne å følge med på barns reaksjoner på klorvann. Barn bør ikke oppholde seg i bassengrom mer en 1,5 time av gangen. I utvendige massajebad er hovedregelen 30 min for deretter å la vannet «hvile» 2-3 timer
Vann på gulv i bassengområde må svabres til sluk og aldri tilbake i basseng
Ellers kan dette være et riktig sted å nevne at glassgjenstander er strengt forbudt i bassengområdet og det vil utløses en kostnad for gjest dersom glasskår blir funnet her.